Košarica je prazna.
Košarica Naplata
Nema proizvoda.

Kraj jedne ere i početak nove? O budućnosti nezavisnog punjenja viskija

Ako ste ikada čuli za Whisky Sponge, vjerojatno znate da je to mnogo više od obične serije nezavisnih punjenja boca. Uz to ime, kao voditelj proizvoda, stoji Angus MacRaild, mrzovoljni ali kreativni, kako su ga oni nazvali, strastveni zaljubljenik u viski, koji je svojim projektima kombinirao vrhunsku kvalitetu, humor i dozu nadrealne satire.

Kada je 2019. godine počeo s nezavisnim punjenjem viskija, nije ni sanjao da će za nekoliko godina imati više od 220 punjenja – uglavnom viskija, ali i rumova, konjaka, armagnaca, pa čak i jednog vina, a uskoro i calvadosa. No, kako se industrija mijenja, tako se i njegov pogled na nju razvija. Danas je jasno da se Whisky Sponge bliži svom kraju – barem u ovom obliku – i otvara vrata nečem novom. Riječima Angusa MacRailda zaključujemo uvod ovog teksta: Ne želim nastaviti s Whisky Sponge, bilo kao blog (već godinama piše uspješan blog Whisky Sponge) ili kao seriju punjenja boca, zauvijek. Radije bih ga zaključio na dostojanstven način, nego dopustio da postane zastario, dosadan ili da potpuno izgubim interes i kreativnu energiju za njega.

Budućnost nezavisnog punjenja boca – ima li još nade?

MacRaild priznaje da je nekoć bio pesimističan oko budućnosti nezavisnog punjenja viskija. Cijene bačvi divljaju, starije zalihe postaju sve rjeđe, a tržište se mijenja brže nego ikad. No, nakon razgovora s brojnim drugim punionicama i stručnjacima iz industrije, sve više vjeruje da potencijal i dalje postoji.

Ključni faktor u toj budućnosti bit će novi val destilerija, koje će morati prepoznati važnost suradnje s nezavisnim punionicama. Ako shvate da ova dva svijeta mogu koegzistirati i međusobno se nadopunjavati, tržište može nastaviti rasti. Također, morat ćemo izaći iz okvira Škotske i sve više se okretati kvalitetnim viskijima iz drugih dijelova svijeta. No, za to će biti potrebna edukacija potrošača – ljudi još uvijek nisu spremni jednako često kupovati ne-škotske maltove, jer im jednostavno nisu poznati.

Ipak, jedna stvar postaje jasna: cijene bačvi počinju padati. Sve više proizvođača primjećuje da bačve viskija više nisu tako nedostupne kao prije, ali to ne znači da će krajnji potrošači odmah osjetiti niže cijene. Starije zalihe i dalje su iznimno skupe – dok cijene mlađih destilata možda i padaju, one iz 90-ih i ranih 2000-ih i dalje skaču u nebesa.

Whisky Sponge – kraj jednog razdoblja

Whisky Sponge je, od samog početka, bio više od običnog brenda. To je bio eksperiment, spoj zabave i ozbiljne ljubavi prema viskiju. MacRaild ističe da nije želio da se taj projekt pretvori u nešto monotono i izlizano, pa ga je odlučio privesti kraju na vrhuncu – sa 100 izdanja.

Ali to ne znači da je kraj svemu. Naprotiv, tim koji stoji iza Decadent Drinks već priprema novu seriju – jednu koja će zadržati sve ono što su ljudi voljeli kod Sponge, ali donijeti i svježu perspektivu.

Seriju Whisky Sponge završit ćemo s izdanjem broj 100, nakon čega ćemo pokrenuti novu seriju. Uložili smo puno truda u nju, zadržavajući ono što, nadamo se, ljudi vole kod Spongea, a istovremeno će i dalje biti zabavna i zanimljiva, kako za ljubitelje viskija, tako i za nas.

Kako treba shvaćati viski i što Angus MacRaild misli o uživanju u viskiju?

Jedna od stvari po kojoj se Decadent Drinks ističe jest jedinstven dizajn i pristup etiketama. Ako ste ikada vidjeli njihove boce, znate da su daleko od klasičnih etiketa s klasičnim dizajnom. One su nadrealne, satirične, ponekad tamne, ali uvijek zabavne.

I to je bit svega – uživanje u viskiju ne smije biti dosadno niti pretjerano ozbiljno. Da, kvaliteta je uvijek na prvom mjestu, ali zašto se ne bismo malo i nasmijali dok pijemo nešto izvrsno?

MacRaild zaključuje da je viski, u svojoj suštini, samo piće. Skupo, jako, ponekad apsurdno precijenjeno, ali ipak nešto što nas okuplja, veseli i pruža nam male trenutke dekadencije koji život čine ljepšim.

I upravo zato, unatoč promjenama na tržištu i završetku jedne ere, budućnost viskija i dalje izgleda svijetlo. Jer bez obzira na cijene, trendove i globalnu ekonomiju – ljudi će uvijek željeti dobar viski i dobru priču uz njega.

 

Izvori:

Izvor ilustracije Angusa MacRailda:

Sviđa ti se ovaj članak? Podijeli da ga i drugi vide!

Provjerite naša događanja